pondělí 11. listopadu 2013

Z klučičího holčičí


 Moc se mi líbí v předu nařasená trička. Neměla jsem po ruce střih. Ale měla jsem střih na nenařasené tričko. Tak tu je to kouzlo proměny:




Přední díl (dále PD) střihu klasického trička přestřihneme kousek nad průramkem (ale můžeme i pod, záleží kde budeme chtít připojit nařasenou část)


Horní část PD vystřihneme podle střihu, spodní si ale ve středovém ohybu rozšíříme (já rozšiřovala tak o 2-3cm na každou polovinu - dohromady tedy o 5-6cm - čím víc přidáme, tím víc budeme muset řasit). V tuhle chvíli je dobré rozmyslet, jak budeme řasit. Tady bude nařasený jen střed trička, ale když přidáte víc, můžete nařasit spodní PD po celé délce jako na fialovém tričku z prvního obrázku.


Zadní díl (ZD) a rukávy jsem vystřihla podle střihu (tedy rukávy jsem střihla krátké, ne dlouhé). Ale stejně jako PD můžete řasit i ZD.


Řasí se utahováním buď ručně, nebo na šicím stroji při minimálním napětí nitě. Taky se může řasit na overlocku nastavením diferenciálu, ale to už pak nejde případně roztáhnout. Na fotce je ručně prošitý okraj spodního PD.


Tady už je nařaseno a přišpendleno k horní části PD.


Sešijem k sobě nejlépe overlockem, popřípadě pružným stehem na klasickém stroji.


Pak už pokračujeme dál jako při šití klasických triček... Sešijeme ramenní švy. Přišijeme rukávy. Sešijeme k sobě boky. A nakonec olemujeme výstřih, rukávy a spodní lem.
Možností je spousty, já si nejradši vybírám ty nejjednodušší. Rukávy a výstřih jsem lemovala proužkem pružného patentu přeloženým na poloviny. Viz fotky:

Nejprve sešijeme k sobě z rubu...

... otočíme rub dovnitř....







... a připravený patent...








... přišpendlíme a přišijeme. Při šití natahujeme patent ne tričko. 




1 komentář: