úterý 4. března 2014

Jak na zvlněný okraj


Holčičkám i větším holkám se často líbí lemy zvlněné. Mě se taky líbí a skoro nejvíc proto, že se tak snadno šijí! Základem je nastavit na overlocku diferenciál na 0.7 


a při šítí natahovat látku před i za patkou (čím víc natahujeme tím víc se to bude vlnit)


Nitě můžeme nechat 4, hezčí je to podle mého subjektivního názoru se 3mi. To znamená buď vyndat levou jehlu, nebo z ní jen vyvléct niť (taková finta pro lenivější).
Další vychytávka je vyndání stehového jazýčku. Ten se schovává uvnitř stroje. Na fotce v kroužku. Steh je potom takový zarolovaný a pevnější. 


Vytáhne se tahem doprava za zakroužkovanou placičku.


Tak vypadá stehový jazýček.


Šířku stehu nastavuji na 5R.


A hustota stehu na nejhustější R.


Úhlednější a zarolovanější lem udělá zvýšení napětí spodního kličkaře na 7, horního na pět, pravá jehla může zůstat na 4. Nebo můžete taky zkusit nastavení nití jako Jitu: 8-4-4.

Čím pružnější látka tím víc se zvlní. Na tkané bavlně nic takového nevykouzlíme. Na fotkách jsou jednolíce z batani.cz, ty se vlní dobře. Jednolíc z dadky už hůř. 
Mám doma šaty šité krejčovou a mají zvlněný okraj ušitý na rovnostehu entlem, takže to jde i na klasickém stroji - já to ale nezkoušela.





1 komentář:

  1. Diky moc, využila jsem tvůj návod, šlo to perfektně. Zdena O.

    OdpovědětVymazat