neděle 14. srpna 2016

Svetr


Když jsem uviděla návod na vlněný svetr October Dream neodolala jsem a nakoupila vlnu s alpakou. Sice jsem nikdy norský vzor nepletla, ale k nákupu mě popostrčily i 30% slevy. Tašku plnou klubíček jsem zastrčila do skříně a plánovala si poprosit tetu, aby mi svetr upletla k Vánocům.


Pak ale přišlo léto a mě diagnostikovali encefalitidu. Zákaz čtení, koukání na televizi, chození na slunce a celková únava mě nejprve donutili pořádně se vyspat, ale pak už mi to bylo dlouhé. Vzpomněla jsem si na klubíčka a začala ve chvilkách mezi spaním pěkně hladce plést nekonečné šedé řádky svetru. 


Když bolesti začaly ustupovat a z krve se ukázalo, že nepůjde o klíšťovku nýbrž boreliozu, začalo taky ubývat šedé vlny - a přišel čas na norský vzor. S pomocí babičky, tety a názorných video návodů jsem vcelku rychle pochopila jak na to. 


Střídání barev a vzorů mě pohltilo.


A svetr byl po měsíci a kousek na světě. 


Pletení ale nebylo úplně bez komlikací - plete se na kruhových a ponožkových jehlicích. Spodní lem jsem pletla dvakrát, protože na poprvé jsem si při napojení kruhu neohlídala přetočení ok a celý lem byl překroucený. Jak se toho vyvarovat je krásně nafoceno třeba tady


Oproti návodu nemá rolák, protože Nepal od Dropsu, na to jak je krásný, kouše. Naštěstí ne tak moc, abych svetr nenosila!


19 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Děkuju mam z něj ohromnou radost-až na to kousání tedy ;).

      Vymazat
    2. Jitko krásný. Také jsem neodolala, koupila vlnu a upletla. Je opravdu krásně teplý a slušivý. Naštěstí já kousání nepozoruji. Takže za mě je opravdu super. Nezůstalo jen u jednoho vylétanoho sveru - zamilovala jsem se do těchto svetrů a pro děti jsem upletla taktéž svetr s Islandským vzorem.
      Krásný den Tereza

      Vymazat
    3. Teda, to mam radost, že jsem tě popošťouchla. Ale ty máš toho napleteno koukám hodně a spousty krásných věcí. Já si zatím troufám jen na hladce a obrace. A norský vzor se plete hladce, takže "pohoda" ;-)

      Vymazat
    4. Napleteno toho mám dost. Začínala jsem plést už v 7 letech a v 10-11 letech jsem měla upletený svůj první svetr. Pak to šlo rychle. Pletení bez jehlic si teď život neumím ani předsatit. Neustále pletu a to opravdu všude. Na takových 5 let jsem to přerušila, ale jak se narodili děti, tak jsem tomu opět propadla a přidala háčkování a teď koketuji s šitím. To závídím tobě, že ti to tak jde. Mám co dohánět. Zatím zvládnu jakž takž tričko (drahá polovička o něm prohlásila že je děsný a proč má malá tak velký výstříh) a teď jsem ušila 4 softhelové kalhoty. Chtěla bych mikinu, ale zatím nějak váhám.
      Moje vysněná meta je rozepínací svetr s norským vzorem, ale nějak si netroufám - nevím jak by dopadl - ulést a pak rozstříhnout. No nevím nevím. Asi zkusím napřed svetr pro panenky a až pak bych se vrhla na velký svetr.
      T.

      Vymazat
  2. Jitko,
    až se mi zatajil dech z té vlněné krásy. Zpětně se bavím nad dotazem, zda ti půjde plést na kruhovkách, to jsem netušila, že to bude hned vyplétaný vzor. :) Ale není malých cílů a je vidět, že ruce máš šikovné.
    Přeji brzké a definitivní uzdravení.
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci ani nevíš jak si mě nakopla-předtím jsem pletla na kruhovkach jen jednou, byly moc dlouhý a byl to boj. Původně jsem chtěla plest jen jednoduchou šedou část, ale nakonec mě ta barevná hodně bavila. Bylo to prima dobrodružství.

      Vymazat
  3. Krásný, jsi moc šikovná. Vyplétaným vzorům se ráda vyhýbám, i když někdy neodolám, a po upletení si na několik let zakážu něco takového plést. Taky přeji úplné uzdravení. Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Zdeni, chystám se ještě na čepici. Zatim na mě mají vzory opačný efekt 😉.

      Vymazat
  4. nááádhera! prostě wow! tak už aby začaly ty plískanice, že? :-) Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:-) A zimu nechci, za kamnama jsem byla dlouho, chystám se užít si babí léto!

      Vymazat
  5. Ten se opravdu vydařil - je moc krásný!!! Já snad ze skříně taky vytáhnu jehlice a vlny a do něčeho se po dlouhé pauze pustím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřele doporučuju. A jsem ráda, že nakopávám ;-)

      Vymazat
  6. Je nádherný!!! A ste fakt šikovná. Ja viem pliesť od detských čias (keď som mala 10 rokov, mama mi kupila vlnu a povedala, ze som dost stara na to, aby som si svetre uz plietla sama :). Aj šiť ma tak naučila. Ale dobrých 15 rokov som ihlice v rukách nedržala. Uplne ste ma naštartovali sa do toho zasa pustiť! A chcem sa spýtať, či návod, podľa ktorého ste plietli aj sedel, alebo ste museli niečo upravovať, lebo vám sedí perfektne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sedí perfektně - jen jsem si to ulehčila a pletla rovně bez vypasování. Jen do něj!

      Vymazat
  7. Jitko, svetr se Vám moc povedl a sluší Vám náramně. Jen okolnosti jeho vzniku nejsou nikterak příjemné, snad už máte zdraví v pořádku.
    Dohledala jsem Váš komentář v poště, ptala jste se mě na blogu u příspěvku ze zahradnictví na slamák. Komentáře u tohoto příspěvku se, nevím proč, teď nezobrazují. Tak tedy, slamák jsem koupila právě v Trees. (Mají ho i tady na fotce: http://www.trees.cz/cerveny-kostelec/prodejni-akce-cervney-kostelec/je-libo-treba-slamak:a422.htm) Eshop nemají a výrobce klobouku nevím, má jenom cedulku s velikostí. Tak bohužel víc neporadím.

    OdpovědětVymazat
  8. Krasny den, mohu se zeptat, zda je mozne si takovy svetr objednat? Je nadherny. Predem moc dekuji... Michaela

    OdpovědětVymazat