úterý 22. září 2015

V podzimních barvách



Ušila jsem si triko, podle trika už nošeného. Střih mi přijde superjednoduchý, ale vcelku nápaditý, díky skladům v ramenním švu. Já mám ráda, když trička tolik neobepínají, je tedy volnější přes břicho. Triko je jen ze dvou dílů, nejvíc práce zabere lemování. Nejprve jsem ho šila z tenkého úpletu na zkoušku a výstřih krásně sedí i bez lemování. Krásný úplet z Birch fabrics si ale o lemování říkal - i když jen tak ustřižené to taky nevypadalo špatně. 


Střih jsem si nakreslila a dá se tady stáhnout - není to žádné profi kreslení, velikost bych odhadla na M.




Při stříhání si na látku v místě ramenního švu překreslete značky a pak (podle fotek výše) poskládejte sklady - já je skládala směrem ke krku. Směrem k ruce to bude mít uhlazenější a zase krapet jiný efekt.


Spodní lem je přišitý pruh široký 14cm (včetně švových přídavků) a o něco málo kratší než je spodní obvod trika. Pruh je přišitý napůl přeložený - výsledný lem má tedy mít 6 cm. Může být ze stejného materiálu, nebo kontrastní.

 

A mám tu pro vás malou anketu. Kterou ze stužek si mám triko ozdobit? A nebo raději nechat bez? Jsem zvědavá, jestli budeme mít stejného favorita...



Pár tipů na závěr

  •  úplet s břehulemi jsem koupila u Šitínití. Je krásně pevný a teplejší, bohužel se prodává v šíři 110 cm a střih se těžko vměstnával - zvlášť když jsem nechtěla mít břehule hlavou dolů! V tomto případě jsem střihla rukávy o trošku kratší než jsou na střihu nakreslené. Na moje triko stačilo 70cm úpletu.
  • z úpletu s menší gramáží je hezké udělat lem ze stejného materiálu, a rukávy nechat bez lemování. Jedno takové triko mám třeba ho čase vyfotím.


15 komentářů:

  1. T vypadá dobře! Břehule mám v té druhé barevné variantě s petrolejovou. tak že bych zkusila vyrobit Tvému tričku bratříčka? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásne, stužku tu poslední s ptáčkem. Zajímavý tip na rukácy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, ptáček neboli kůň to asi vyhraje i se sousedem hradem!

      Vymazat
  3. Líbí se mi stužka vlevo dole, i s hradem - kvůli tomu, že je tam i žlutá a ty barvy krásně ladí.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná látka a triko se povedlo. Stužku bych klidně vynechala. Ale když už, zvolila bych samotnou hlavu koně. Je to vtipný :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné triko a krásná látka. Stužku bych také nedávala anebo se mi nejvíc líbí ta s koněm i hradem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já se ráda nechám přesvědčit k nečinnosti, tričko už je v oběhu stužka si na svou chvilku slávy ještě klidně počká. ;-)

      Vymazat
  6. ahoj Jitko, krásné tričko, taky jsem o tomhle úpletu uvažovala, ale zakázala jsem si to! Až vyšiju alespoň část zásob. Taky bych volila variantu bez stužky, a nebo až se trochu okouká tak pro zpestření koně i s hradem. Zdena

    OdpovědětVymazat
  7. Zdeni já včera prošla kolem látek v Kněžské a dělala jsem, že ceduli 3m za 150 nevidím...

    OdpovědětVymazat
  8. Parádní triko, už jsem si stáhla střih, jen co došiju nakrčníky, zkusim si ho pro sebe. Mě nejvíc sedí rytíř s šedivou helmou - podobná šedivá jako podklad trika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že stahování funguje! A ráda uvidím výsledek :-)

      Vymazat
    2. Tak o víkendu konečně došito, nafoceno a tady vloženo http://sijetosemnou.blogspot.cz/2015/10/narozeninove-triko-ke-kulatinam.html#more. Nakonec mi z toho vyšlo "úplně" jiné triko, nejspíš moje tiskárna střihy zmenšuje, nestalo se mi to poprvé, že střih mi prostě necházel tak jak měl. U dalšího kousku se už pokusím, aby došlo i na nařasené rukávy:) Ale i tak, moc díky za střih!

      Vymazat