neděle 31. srpna 2014

Vosková batika


Už je to víc než rok, kdy jsem si koupila v sekáči velkou babskou sukni s halenou. Té látce (a i ceně - 20 Káčé) se nedalo odolat.

Krásně modrá bavlna je pomalovaná voskovou batikou. Vosk se na látku buď maluje ručně čantingem, nebo tiskne razítky čap. Potom se látka barví a zase maluje voskem a zase barví...podle toho kolik barev má nakonec na látce být. Tato látka byla asi ražená, vzor se pravidelně opakuje a je stejný. Dělají se i látky s natištěnými batikami, ale pravá batika se pozná tak, že vypadá stejně z rubu i z líce. Při tisku je látka obarvená jen na lícové straně.







Velké sukni jsem ušmikla ošklivý pas a přišila jí k pružnému patentu. Dvě skryté boční kapsy jsem nechala a jsem za ně moc ráda. Dole jsem sukni zkrátila a ejhle ladící šátek/šála byl na světě!



Moje fotky má na svědomí Toník. Dvě se daly vybrat a vylepšit na PC, většina vypadala spíš takhle:


Ale on se to naučí ;-)










Žádné komentáře:

Okomentovat